~Ilmu itu jauh lebih mahal daripada segala KEBENDAAN,jauh lebih berharga drpd semua KEKAYAAN~. Powered by Blogger.

Hati RESAH bila tiada RISAU

Posted by ~PERMATA ISLAM~ Thursday, April 22, 2010

Hati dirundung keresahan, bilamana tiada sekelumit risau dihati.
Apakah ini petanda hati ini MATI?Harapnya tidak.Tidak dan Tidak. 
Tidak mahu menghukum hati yang tidak bersalah, memandangkan 
tidak kunjung risau esok saya akan exam..Ahh,berbelit ayatnya.

Kenapa hati ini tidak risau?
Cukup persediaan kah?
Paper senang-senang kah?

Tidak juga jawapannya


Kejelasan menghampiri, apabila ada rumate Bait Zahra ini yang 
sudahpun selesai berjuang 4 subjek! Sedangkan saya belum pun satu.


Saya berharap esoknya saya dapat jawab dengan baik
Walaupun hati tidak risau

Kertas-kertas peperiksaan yang bakal dijawab mulai esok hari :

23 April 2010: TSR 3013 ( Research Method )

26 April 2010: TKA 3013 ( Instrumental Analysis )

29 April 2010: TKU 2013 ( Industrial Chemistry )

    3 Mei 2010: TSE 2013 ( Environment Science )

    4 Mei 2010: TFA 1023 ( Physic 2)

Sangat cantik tempoh masa senggang yang diberikan, namun masa-masa tersebut punya agenda lain yang perlu di isi. 

Hakikatnya subjek2 ini agak tough bagi saya walaupun org lain mungkin tidak. Biarlah.Persepsi masing-masing.Doakan saya!

~Tough and fearless~

0 comments:

Post a Comment

"Jika aku benar, ikutlah aku, jika aku salah,tegurlah aku" - Sayyidina Umar

Syukran singgah di blog xseberapa ni

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
Kota Bharu, KELANTAN SERAMBI MEKAH, Malaysia
~Dunia ini adalah perhiasan, seindah-indah perhiasan adalah wanita solehah~...~Dunia adalah ujian, dan anak-anak adalah salah satu ujian buat ibu bapa mereka~

MY INSPIRATIONS

MY INSPIRATIONS
Umi dan Abah

PERMATA ISLAM

Sesungguhnya manusia adalah khalifah di muka bumi ini,
Ketinggian martabat manusia disisi Allah bukanlah harta,kedudukan, kebangsawanan, darjat keturunan, malah bukan juga kecantikan rupa paras Tapi nilai sebenar yang dipandang oleh ALLAH yang di namakan TAQWA.

Firman ALLAH : 
" Sesungguhnya, semulia-mulia kamu disisi Allah ialah orang yang lebih TAQWANYA di antara kamu, Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.
( Surah Al-Hujurat : 13 )


Followers

TETAMU ISTIMEWA

JARINGAN MAKLUMAT

TAMAN ILMU

Installed by CahayaBiru.com