~Ilmu itu jauh lebih mahal daripada segala KEBENDAAN,jauh lebih berharga drpd semua KEKAYAAN~. Powered by Blogger.

Edisi Ramadhan 1 :RAMADHAN BULAN RAHMAT

Posted by ~PERMATA ISLAM~ Monday, August 16, 2010

BismillahirrahmanirRahim,

Segala puji bagi Allah yang Maha Agung
Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,
Yang memiliki seluruh alam semesta ini

Assalamualaikum dan salam sejahtera
buat teman-teman seperjuangan dimedan penulisan ini,
juga teman-teman seperjuangan di dunia realiti,
yang senantiasa memberikan sokongan 
untuk terus thabat dalam perjuangan 

Alhamdulillah segala puji bagi Nya
yang mengizinkan kita merasai nikmat Ramadhan 
setelah 6 hari kita berada di bulan Ramadhan Al-Mubarak ini
Ketenangan dan segarnya udara Ramadhan tidak ada tandingnya
walaupun dalam keadaan berpuasa
menahan lapar dan dahaga,
menahan nafsu yang sentiasa bergelora

Ya Allah, ku tadahkan tangan ini padamu,
memohon keampunan diatas dosa-dosa dan sebarang kemurkaan
yang telah diri ini lakukan,
semoga dengan hadirnya ramadhan ini yang penuh dengan 
kerahmatan, maghfirah dan keampunan Mu ,
seluruh dosa-dosa itu kan luruh dan gugur ibarat debu-debu berterbangan
biarkanlah ia berlalu,pergi dan pergi jauh
terkubur dan terbelenggu seperti mana dengan kuasa Mu,
membelenggu seluruh keturunan syaitan dan iblis laknatullah
Ya Allah, perkenankan doa hambamu yang hina ini,

Ya Allah, aku berterima kasih pada Mu,
kerana sampaikan aku pada hari ini
merasai nikmatnya bulan mulia ini,
bulan tarbiyyah diri
sungguh aku ingin merasai tarbiyyah ini
meresapi ke segenap sendi andai di cari dengan seikhlas hati
sampaikanlah aku kepada ramadhan keseluruhannya,
yang penuh rahmatmu pada awalnya, maghfirahmu pada pertengahannya
dan pembebasan dari api neraka pada akhirnya

Ya Allah, aku insan yang kerdil,
layakkah aku memohon pada Mu supaya
memandang padaku, dan perkenankan doaku
Ya Rahman Ya Rahim,
Pekenankan permintaan ku ini

Ramadhan,
Ku mengharapkan Ramadhan kali ini
benar-benar memberi makna





0 comments:

Post a Comment

"Jika aku benar, ikutlah aku, jika aku salah,tegurlah aku" - Sayyidina Umar

Syukran singgah di blog xseberapa ni

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
Kota Bharu, KELANTAN SERAMBI MEKAH, Malaysia
~Dunia ini adalah perhiasan, seindah-indah perhiasan adalah wanita solehah~...~Dunia adalah ujian, dan anak-anak adalah salah satu ujian buat ibu bapa mereka~

MY INSPIRATIONS

MY INSPIRATIONS
Umi dan Abah

PERMATA ISLAM

Sesungguhnya manusia adalah khalifah di muka bumi ini,
Ketinggian martabat manusia disisi Allah bukanlah harta,kedudukan, kebangsawanan, darjat keturunan, malah bukan juga kecantikan rupa paras Tapi nilai sebenar yang dipandang oleh ALLAH yang di namakan TAQWA.

Firman ALLAH : 
" Sesungguhnya, semulia-mulia kamu disisi Allah ialah orang yang lebih TAQWANYA di antara kamu, Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.
( Surah Al-Hujurat : 13 )


Followers

TETAMU ISTIMEWA

JARINGAN MAKLUMAT

TAMAN ILMU

Installed by CahayaBiru.com