~Ilmu itu jauh lebih mahal daripada segala KEBENDAAN,jauh lebih berharga drpd semua KEKAYAAN~. Powered by Blogger.

KHABAR BAIK DARI DUA SAHABAT

Posted by ~PERMATA ISLAM~ Friday, April 2, 2010




Bismillahirrahmanirrahim

Syukur pada ALLAH kerana masih memberikan nikmat ISLAM dan IMAN dalam diri,
Untuk meneruskan perjuangan di medan ini.


Alhamdulillah, setiap hari yang dilalui, ku rasakan manis walaupun ada yang pahit, masam dan sebagainya. Kepahitan yang dirasakan bukanlah menjadi racun dalam kehidupan ini, tetapi ia adalah ubat supaya kita kuat menghadapi esok hari. Kita akan terimunisasi dengan segala kepahitan, masalah, perasaan [dot dot] dalam hidup kita ini lantas esok hari serangan-serangan ini tidak akan menyerang kita lg, ataupun serangan tersebut tidaklah menyakitkan seperti sebelumnya.

Khabar hari ini terlalu manis, bila buka sahaja emel grup, ada walimah dari seorang sahabat, akan berlangsung cuti nanti. Sudah menjangkakannya, walaupun belum pasti bila, akhirnya diumumkan juga. Keberlangsungan yang sangat dijaga.

Sudah matang rupa-rupanya sahabat2 ana ini. Kami sangat teruja dgn anta, kerana biasanya muslimin pilih untuk kawin bila dah punya kedudukan yang kukuh, dah ada rumah sendiri,tapi tidak menjadikan itu sebagai alasan untuk berbaitul dakwah. Dalam hidup yg sentiasa diuji, mapu hadapi. Hebatnya ditarbiyah, Hebat jg muslimat itu. Jgn lupa doakan kami..

kad walimah, kene print sendiri....



Berita yang kedua, juga dari sahabat segerombolan ini, memberi khabar kami g6 akan dapat anak saudara baru, tidak lama lagi. Anak saudara baru pertama gen kami. 

Saat shbtku ni berkahwin, diri ini tak dapat menghadirkan diri, maklumlah baru sem 2, belum mampu jalan ke tempat jauh di nun Gunung Semanggol. Sahabat ini berkahwin dalam usia yg sangat muda, 20thn, demi menjaga syariat ALLAH, meneruskan keberlangsungan dakwah, melaluinya dengan penuh thiqah. 

Terfikir, bagaimana dia hadapi hidup-hidup sebagai isteri, sebagai pelajar, dan bakal ibu. Sungguh kuat sahabatku. Sangat komited dengan kerja2 dakwahnya lg. Tidak tolak ke tepi kerja2 Islam. 

Sungguh diri ini tidak mampu jadi seperti mu..

Manisnya perkhabaran hari ini...

Semoga ALLAH merahmati mereka..


" Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, Allah yang melimpah-limpah rahmatnya akan menanamkan bagi mereka dalam hati orang ramai perasaan kasih sayang.Maka sesungguhnya Kami memudahkan turunnya Al-Quran ini dengan bahasamu (wahai Muhammad), ialah supaya engkau memberi khabar gembira dengannya kepada orang-orang yang bertaqwa, dan supaya engkau memberi amaran dengannya kepada kaum yang degil dalam kekufurannya. Dan amatlah banyaknya kaum-kaum kafir yang Kami telah binasakan sebelum mereka; engkau tidak menyedari ataupun mendengar suara yang sayup bagi seseorangpun dari orang-orang yang telah dibinasakan itu. "
Surah Maryam : 96-98


Yang lain2 bila lg?


zaman xmatured

4 comments:

  1. salam ukhti,

    tanya orang,Pah bila lagi?

    :)

    ya Allah,mg halawatul ukhwah ini sentiasa berpanjangan demi Allah .

    ukhwahfillah abadan abadaa.

    ameen.

    wassalam.

  2. wsalam,ukhti

    pah tggu shbt2 dulu hehe

    blum masanya lagi =)

    masih mencari yg mana berkenan di hati =)

    ~semoga diri ini dapat bersabar utk keindahan yang hakiki~

  3. insyaAllah,

    moga thsabat di jalan perjuangan.

    doakan ana ya,

    salam sayang buat sahabat,
    -atirah laili-

  4. syairah Says:
  5. assalamualaikum wbt..
    salam ziarah buat jundi2 dakwah yang sedang mekar di taman larangan..semoga antunna sentiasa dalam peliharaan dan jagaan Allah swt...

    jangan lupa hubungi Nisa' Qlate jika mahu terus menjadi tasbih2 perjuangan bersama2 para muttaqin...

Post a Comment

"Jika aku benar, ikutlah aku, jika aku salah,tegurlah aku" - Sayyidina Umar

Syukran singgah di blog xseberapa ni

Related Posts with Thumbnails

About Me

My photo
Kota Bharu, KELANTAN SERAMBI MEKAH, Malaysia
~Dunia ini adalah perhiasan, seindah-indah perhiasan adalah wanita solehah~...~Dunia adalah ujian, dan anak-anak adalah salah satu ujian buat ibu bapa mereka~

MY INSPIRATIONS

MY INSPIRATIONS
Umi dan Abah

PERMATA ISLAM

Sesungguhnya manusia adalah khalifah di muka bumi ini,
Ketinggian martabat manusia disisi Allah bukanlah harta,kedudukan, kebangsawanan, darjat keturunan, malah bukan juga kecantikan rupa paras Tapi nilai sebenar yang dipandang oleh ALLAH yang di namakan TAQWA.

Firman ALLAH : 
" Sesungguhnya, semulia-mulia kamu disisi Allah ialah orang yang lebih TAQWANYA di antara kamu, Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.
( Surah Al-Hujurat : 13 )


Followers

TETAMU ISTIMEWA

JARINGAN MAKLUMAT

TAMAN ILMU

Installed by CahayaBiru.com